"აღორძინება იტალიის ფარგლებს გარეთ"
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის
თემა
|
`aRorZineba italiis farglebs gareT~
|
||||||||||||
სწავლების საფეხური/ ინტეგრირებული საგნები
|
IX klasi/xelovneba da geografia
|
||||||||||||
მოსწავლეთა პროფილი
|
21 moswavle
|
||||||||||||
klasSi swavlobs spinaluri amotrofiiT daavadebuli da invalidis
etls mijaWvuli bavSvi.
|
|||||||||||||
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი
შედეგები
|
aqtivobis mizania:
Sedegad:
·
moswavleebi SeZleben ganasxvavon aRorZinebis epoqis italiuri da
niderlanduri ferweris nimuSebi;
·
gaigeben da gaanalizeben Tu, ra gavlena
SeiZleba iqonios bunebriv-geografiulma faqtorebma xelovanis Semoqmedebis
stilisa da xelweris CamoyalibebaSi;
|
||||||||||||
ეროვნული სასწავლო გეგმით
განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
|
s.g.IX.5 moswavle warmoadgens individualur da jgufur namuSevars,
miRebul codnaze dayrdnobiT aanalizebs xelovnebis nimuSs da ganmartavs, ra mizniT
aris masSi gamoyenebuli konkretuli xerxi da masala.
s.g.IX.7 moswavle amoicnobs da adarebs erTmaneTs sxvadasxva
epoqisa da stilis namuSevrebs.
|
||||||||||||
თანმიმდევრობა
|
kerZod, am nimuSebze dakvirvebiT moswavleebma unda
gascen ramodenime kiTxvas pasuxi:
–ra siuJetia warmodgenili nimuSebze?
-Tqveni azriT, ratom devs breigelis
suraTze, sofelSi Tovli?
–rogor fiqrobT, mxatvarma Tavisi
mSobliuri niderlandebis peizaJi gadmogvca Tu beTlemisa?
-SeadareT breigelis suraTze mocemuli
peizaJi perujinos suraTis fons. ra gansxvavebas xedavT maT Soris?
–daakvirdiT Senobebs orive suraTze. romelia
Tqveni azriT realuri?
–daakvirdiT personaJebs. romel suraTzea
mocemuli cocxali, cxovrebiseuli mxatvruli saxeebi?
8.
samuSaos SesrulebisaTvis bavSvebs eZlevaT 10 wuTi.
9.……maswavlebeli akvirdeba jgufebSi moswavleTa
muSaobas;
10. jgufis pasuxebs warmoadgens maswavleblis mier
arCeuli moswavle; (5 wT)
11.
miRebuli pasuxebis Semdeg, maswavlebeli ekranze waradgens mis mier winaswar
momzadebul cxrils da sTavazobs moswavleebs, gacemuli pasuxebis
gaTvaliswinebiT, Seavson igi
(moswavleebi Tavad weren kompiuteris saSualebiT Sesabamis teqstebs ujrebSi);
(5 wT)
D
damaxasiaTebeli
niSnebi
12. cxrilis Sevsebis Semdeg maswavlebeli
ajamebs aqtivobas; (2 wT)
13. maswavlebeli moswavleebs aZlevs
saSinao davalebas; moswavleebma unda Seadaron erTmaneTs kranaxis `madona
vaSlis xis qveS~ da belinis `madona CviliT~. Ddaadginon, romelia italiuri
aRorZinebis nimuSi da romeli Crdilouris? davaleba warmodgenil unda iqnes werilobiT,
unda Seicavdes argumentirebul msjelobas; (1 wT)
14. maswavlebeli sTxovs moswavleebs
Tavad Seafason sakuTari Tavi ekranze warmodgenili Sefasebis cxrilis
meSveobiT. (3 wT)
15. maswavlebeli moswavleebTan erTad
ganixilavs Sefasebebs, gamoTqvams sakuTar mosazrebas da SeTanxmebis
safuZvelze akeTebs saboloo Sefasebas xmamaRla da Semdeg, Sefasebis furcelSi;
(2wT)
16. maswavlebeli emSvidobeba
moswavleebs;
|
||||||||||||
შეფასებis rubrika:
|
|
||||||||||||
საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები
|
KgakveTilze
gamoyenebul iqna: Tanamedrove da XV saukunis evropis ruqebi; kompiuteri,
proeqtori, ekrani, furceli (A4),
fanqari an saweri kalami;
mizanSewonili
ar aris msgavsi gakveTilis Catareba klasSi 3 kompiuteris arsebobis
SemTxvevaSi;
|
||||||||||||
informaciis
wyaro: `xelovneba~ VIII klasi
Nnana
maWaraSvili, nino silagaZe
Ggamomcemloba
`meridiani~
gakveTilis
msvlelobis dros gamoyenebuli iqna internetiT mopovebuli piter breigelisa da
perujinos nimuSebi. XV da XX saukunis evropis ruqebi; saswavlo da Sefasebis
cxrilebis eleqtronuli versiebi;internet saitebi: www.usborne-quicklinks.com
www.abcgallery.com
|
გაკვეთილი-"სივრცის გადმოცემის ხელოვნება" ხელოვნება+ისტ სლაიდი გაკვეთილის მიმდინარეობის შესახებ ინტეგრირებული გაკვეთილი "კულტურული ურთიერთობები" (კოლხეთი და საბერძნეთი) IX კლასი;
გაკვეთილის მიმოხილვა
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სწავლებისას
ხშირად გვხვდება თემები, რომლებიც ითხოვენ სხვა საგნებთან ინტეგრირება. უმეტესად, ისტორიასთან
და გეოგრაფიასთან.
აქედან გამომდინარე, გავითვალიწინე არსებული მოთხოვნა
და IX კლასის სახელმძღვანელოში შემოთავაზებული თემა „კულტურული ურთიერთობები“, გადავწყვიტე ზემოთხსენებულ საგნებთან ინტეგრაცირებულად
წარმედგინა მოსწავლეებისათვის. ჩემი მიზანი
იყო,კონკრეტული თემა მოსწავლეს გაეაზრებინა
გაიაზროს ისტორიულ-გეოგრაფიულ ჭრილში და ეს პროცესი მისთვის საინტერესო ფორმით
განგვეხორციელებინა. გავაცანი პედაგოგებს
ჩემი სურვილი და მიზანი.განვიხილეთ თემა,გამოვკვეთეთ მოსწავლეთა წინარე ცოდნა კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით,დავწერეთ
გეგმა, მოვიძიეთ საჭირო რესურსები, შევქმენით საპრეზენტაციო ფაილი და დავგეგმეთ გაკვეთილის
ჩატარების დრო და ადგილი. რაღათქმაუნდა, XXI საუკუნეში ისტ ტექნოლოგიები სასაწავლო პროცესის განუყოფელ
ნაწილად იქცა, ამიტომაც საგაკვეთილო პროცესში ის
აქტიურად გამოვიყენეთ. ჩვენს სკოლაში
ფუნქციონირებს ე.წ. „მომავლის კლასი“.
ჩვენი გაკვეთილიც სწორედ ამ კლასში ჩატარდა.
მეთოდები და პროცესის მოკლე აღწერა:
გაკვეთილს იწყებს ხელოვნების მასწავლებელი. გონებრივი იერიშის საშუალებით
იგი იკვლევს, თუ რა იციან მოსწავლეებმა ძველი ბერძნებისა და სხვა ქავეყნებთან მათი
სავაჭრო და კულტურული ურთიერთობების შესახებ. სავარაუდოდ პასუხებში გაიჟღერებს საქართველო,
კერძოდ კოლხეთი.
ისტორიის მასწავლებელი აკეთებს მოკლე ისტორიულ ექსკურსს
ძველი საბერძნეთის, ბერძნული კოლონიზაციის და მაკედონელის იმპერიის შესახებ. იგი იყენებს
ელექტრონულ რუქებს და საილუსტრაციო მასალას.
გეოგრაფიის მასწავლებელი მიმოიხილავს ძველი საბეძნეთის
გეოგრაფიულ და კლიმატურ მახასითებლებს, მათ
გავლენას ქვეყნის ეკონომიკაზე და მეურნეობის სპეციალიზაციაზე. საილუსტაციოდ იგი იყენებს
ბერძნულ რუქებს (ერატოსთენეს, სტრაბონის და
სხვ). მასწავლებელი სთავაზობს აქტივობას: კონტურულ რუქაზე paint პროგრამის გამოყენებით
უნდა აღნიშნონ მარშრუტი, რომელსაც ბერძნები
გადიოდნენ საბერძნეთიდან საქართველომდე. ასევე
იგი საუბრობს ტიმ სევერინის მოგზაურობასა („არგონავტების
გზა“) და ამ მოგზაურობის მნიშვნელობის შესახებ.
ამის შემდეგ
გეოგრაფიის მასწავლებელი იძლევა ინსტრუქციას შესასრულებელი აქტივობის შსახებ. იგი სთავაზობს
მოსწავლეებს გახსნან მათ კომპიუტერებში ჩატვირთული სასწავლო რესურსი „მოგზაურობა კოლხეთში“
. მასწავლებელი აქტივბორდის გამოყენებით ნაბიჯ-ნაბიჯ უხსნის მოსწავლეებს თუ რას ავალებს
თამაში. მოსწავლეები ასრულებენ თამაშში მოცემულ დავალებებს. (15 წთ).
ხელოვნების მასწავლებელი ეკრანზე წარმოადგენს საილუსტრაციო
მასალას და ინტერაქტივის კითხვებით წარმართავს კითხვა-პასუხს. მოსწავლეები ასრულებენ აქტივობას :
v მოსწავლეებმა
უნდა შეადარონ ერთმანეთს ფილა სოხუმიდან და სკოპასის ფილა, უპასუხონ ინტერაქტივის
შეკითხვებს.
მასწავლებელი კითხვა-პასუხით აჯამებს აქტივობას.იგი
ეკრანზე წარმოადგენს ნიკეს ქანდაკებას და წარმართავს კითხვა პასუხს ამ ნიმუშზე.
მოსწავლეები
ეცნობიან ტექსტს ეგვიფტური
სამკაულის შესახებ საილუსტრაციო მასალასთან
ერთად და მსჯელობენ საკითხის შესახებ.
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას
: დაწერეთ მოკლე ესე „ მე ვარ ნიკე!“ ვანში აღმოჩენილი ნიკეს ქანდაკების მიხედვით;
რეფლექსიისათვის ხელოვნების
მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეებს საკუთარ კომპიუტერებში შეავსონ ელექტრონული ცხრილი
სტრატეგია: „ვიცი-ვისწავლე-მინდა ვიცოდე“- ს გამოყენებით. მასწავლებელი აქტივბორდზე
წარმოადგენს ცარიელ ცხრილს . სამუშაოს დასრულების შემდეგ სთხოვს მოსწავლეებს წარმოადგინონ
საკუთარი თეზისები. მასწავლებელი ავსებს ელექტრონულ ცხრილს.
მასწავლებელი აჯამებს თემას და სთხოვს ბავშვებს
გააკეთონ დასკვნები;
მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეთა:
v ჩართულობას,
v სწორი
და ადკვატური პასუხების გაცემის უნარს ;
v მსჯელობის
უნარს;
v ინსტრუქციების
გააზრების და მათი სწორად შესრულების უნარს;
v ტრანსფორმაციის
უნარი;
v წარმოსახვის
უნარს;
v ისტ
ტექნოლოგიების გამოყენების უნარს;
ოთახიდან გასვლისას მოსწავლეები,
სხვადასხვა ფერის ფლიპჩარტების მიმაგრებით
სიმბოლოებთან, აფასებენ გაკვეთილს.
შედეგი:
მოსწავლეებისათვის თვალსაჩინო და ადვილად აღსაქმელი გახდება ინფორმაცია
საბერძნეთისა და საქართველოს, კერძოდ ,კოლხეთის კულტურული ურთიერთობების შესახებ. იგი გაიაზრებს
, რომ ქვეყნის კულტურას ყოველთვის განსაზღვრავდა პოლიტიკური და გეოგრაფიული ფაქტორები.
კერძოდ, ისინი გაიგებენ თუ რა ინტერესებით
იყო გამოწვეული საბერძნეთის კავშირები კოლხეთთან, რატომაა საქართველოს ტერიტორიაზე
ბერძნული კულტურის ნაშთები აღმოჩენილი. რა სტილისტური ნიშნებით შეიძლება ამოიცნონ ბერძნული
კულტურის ძეგლები და სხვა. მათ განუვითარდებათ არგუმენტირებული მსჯელობის, ტრანსფერული
აზროვნების, ინფორმაციის დახარისხების უნარები. მიღებული ინფორმაციის გამოყენების უნარები (ვირტუალური“ მოგზაურობა კოლხეთში“) და ისტ ტექნოლოგიებთან ურთიერთობის უნარები.
დასკვნა: მასწავლებლებისათვის გაკვეთილზე მუშაობა მეტად საინტერესო
პროცესი იყო. არანაკლებ საინტერესო პროცესი აღმოჩნდა თავად გაკვეთილი, განსაკუთრებით
მოსწავლეებისათვის. შემდეგმა გაკვეთილებმა ცხადყო რომ სწავლება ასეთი მეთოდით (ინტეგრირება)
გაცილებით ეფექტურია მოსწავლეთა მოტივაციის ასამაღლებლად და ახალი ინფორმაციის გაგების,
ანალიზისა და მისი შემდგომი გამოყენებისათვის.
გამოყენებული რესურსები :
ელექტონული ენციკლოპედია
http://ka.wikipedia.org
2014 წელი
წმინდა ნინოს ნაკვალევზე
პლატონის სხეულები
მათემატიკა და ხელოვნება
ფოტოგალერეა
სკაიპ გაკვეთილი ონი - თბილისი გაკვეთილი
|
No comments:
Post a Comment