ინტეგრირებული გაკვეთილები



"აღორძინება იტალიის ფარგლებს გარეთ"


გაკვეთილის გეგმა




გაკვეთილის თემა
`aRorZineba italiis farglebs gareT~
სწავლების საფეხური/ ინტეგრირებული საგნები
IX  klasi/xelovneba da geografia    
მოსწავლეთა პროფილი
21 moswavle
klasSi swavlobs spinaluri amotrofiiT daavadebuli da invalidis etls mijaWvuli  bavSvi.
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები
aqtivobis mizania:
  • codnis gaRrmaveba mocemul istoriul periodTan dakavSirebiT;
  • dakvirvebis, Sedarebis, analizis, msjelobis, logikuri da swrafi azrovnebis, sakomunikaco unarebisa da sainformacio teqnologiebTan urTierTobis unar-Cvevebis ganviTareba;
Sedegad:
·         moswavleebi SeZleben  ganasxvavon aRorZinebis epoqis italiuri da niderlanduri ferweris nimuSebi;
·         gaigeben da gaanalizeben Tu, ra gavlena SeiZleba iqonios bunebriv-geografiulma faqtorebma xelovanis Semoqmedebis stilisa da xelweris CamoyalibebaSi;

ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
s.g.IX.5 moswavle warmoadgens individualur da jgufur namuSevars, miRebul codnaze dayrdnobiT aanalizebs xelovnebis nimuSs da ganmartavs, ra mizniT aris masSi gamoyenebuli konkretuli xerxi da masala.
  • msjelobs msgavsebebze da gansxvavebebze sakuTar da sxvebis namuSevrebSi da masSi gamoyenebul mxatvrul xerxebze.
s.g.IX.7 moswavle amoicnobs da adarebs erTmaneTs sxvadasxva epoqisa da stilis namuSevrebs.
  • amoicnobs da msjelobs sxvadasxva mxatvris individualur maneraze;

თანმიმდევრობა
  1. maswavlebeli esalmeba moswavleebs;
  2. igi acnobs moswavleebs gakveTilis mizans;
  3. aqtivobis gansaxorcieleblad, maswavlebeli klass yofs jgufebad; Amsgavsi SesaZleblobebis bavSvebs erT jgufSi ganaTavsebs; (1 wT)
  4. maswavlebeli sTxovs moswavleebs kidev erTxel gaixsenon Tu ra ician  aRorZinebis periodis italiuri ferweris Sesaxeb; (3wT)
  5. geografiis maswavlebeli akeTebs mokle geografiul CarTvas da moswavleebs awvdis informacias   CrdiloeTis qveynebis Sesaxeb (niderlandebi, germania da safrangeTi). gansakuTrebiT gamohyofs niderlandebs. saubrobs mis geografiul mdebareobaze, klimatze, adarebs XV saukunisa da XX saukunis ruqebs; (10 wT)
  6. xelovnebis maswavlebeli jgufebSi anawilebs samuSao furclebs; ekranze waradgens aRorZinebis epoqis or nimuSs. kerZod, piter breigelis `yrmaTa mokvdineba beTlemSi~ da perujinos `wminda petresaTvis gasaRebis gadacema~.
  7. maswavlebeli iZleva instruqcias Sesasrulebeli samuSaos Sesaxeb. (1 wT)
kerZod, am  nimuSebze dakvirvebiT moswavleebma unda gascen ramodenime kiTxvas pasuxi:
–ra siuJetia warmodgenili nimuSebze?
-Tqveni azriT, ratom devs breigelis suraTze, sofelSi Tovli?
–rogor fiqrobT, mxatvarma Tavisi mSobliuri niderlandebis peizaJi gadmogvca Tu beTlemisa?
-SeadareT breigelis suraTze mocemuli peizaJi perujinos suraTis fons. ra gansxvavebas xedavT maT Soris?
 –daakvirdiT Senobebs orive suraTze. romelia Tqveni azriT realuri?
–daakvirdiT personaJebs. romel suraTzea mocemuli cocxali, cxovrebiseuli mxatvruli saxeebi?
  • pasuxi warmodgenili unda iyos zepirad,  msjelobiT.
  • SezRuduli SesaZleblobis moswavle aqtivobis mxolod pirvel nawilSi miiRebs monawileobas (warmodgenil nimuSebze dakvirveba da kiTxvebze pasuxis gacema zepirad);
  • igi warmoadgens sakuTari jgufis pasuxebs;
  • danarCeni jgufis pasuxebi unda warmoadginos maswavleblis mier arCeulma moswavlem. 
  • moswavle dasaxeldeba mas Semdeg, rac amoiwureba samuSaos SesrulebisaTvis micemuli dro;
8.  samuSaos SesrulebisaTvis bavSvebs eZlevaT 10 wuTi.
   9.……maswavlebeli akvirdeba jgufebSi moswavleTa 
      muSaobas;
10.  jgufis pasuxebs  warmoadgens maswavleblis mier
    arCeuli moswavle; (5 wT)
11. miRebuli pasuxebis Semdeg, maswavlebeli ekranze waradgens mis mier winaswar momzadebul cxrils da sTavazobs moswavleebs, gacemuli pasuxebis gaTvaliswinebiT,  Seavson igi (moswavleebi Tavad weren kompiuteris saSualebiT Sesabamis teqstebs ujrebSi); (5 wT)
D
damaxasiaTebeli niSnebi

aRorZinebis epoqa
siuJeti
foni da peizaJi
Mmxatvruli saxeebi

italiuri ferwera




Nniderlanduri ferwera




12. cxrilis Sevsebis Semdeg maswavlebeli ajamebs aqtivobas; (2 wT)
13. maswavlebeli moswavleebs aZlevs saSinao davalebas; moswavleebma unda Seadaron erTmaneTs kranaxis `madona vaSlis xis qveS~ da belinis `madona CviliT~. Ddaadginon, romelia italiuri aRorZinebis nimuSi da romeli Crdilouris?  davaleba warmodgenil unda iqnes werilobiT, unda Seicavdes argumentirebul msjelobas; (1 wT)
14. maswavlebeli sTxovs moswavleebs Tavad Seafason sakuTari Tavi ekranze warmodgenili Sefasebis cxrilis meSveobiT. (3 wT)
15. maswavlebeli moswavleebTan erTad ganixilavs Sefasebebs, gamoTqvams sakuTar mosazrebas da SeTanxmebis safuZvelze akeTebs saboloo Sefasebas xmamaRla da Semdeg, Sefasebis furcelSi; (2wT)
16. maswavlebeli emSvidobeba moswavleebs;
შეფასებis rubrika:
          1-4                             

5-6
7-8
9-10

 -akvirdeba da  ver poulobs msgavseba-gansxvavebebs mocemul nimuSebSi;

-ver asabuTebs sakuTar  mosazrebebs;

-ver flobs msjelobisaTvis saWiro                       terminologias;

-ver monawileobs cxrilis SevsebaSi;

-jgufSi muSaobisas ar  aqtiurobs;
                    

 akvirdeba da   poulobs msgavseba-gansxvavebebs mocemul nimuSebSi;

-uWirs daasabuTos sakuTar  mosazrebi;

-iyenebs erT termins msjelobisas;

-cdilobs Seavsos cxrili;

-aqtiurobs mxolod maswavleblis moTxovnis Semdeg;
                              
                           


- moswavle  adarebs nimuSebs;
                     
- misi pasuxebi mokle
da naklebad argumentirebulia.

-saTanadod ver flobs msjelobisaTvis   
saWiro terminologias;

-uWirs  Semajamebeli cxrilis sworad Sevseba;
  
- jgufSi muSaobisas ar gamoirCeva aqtiurobiT;            
  


- moswavle swrafad da
Aargumentirebulad  pasuxobs dasmul SekiTxvebs;

-poulobs da gansazRvravs msgavseba gansxvavebebs nimuSebs Soris;

-flobs xelovnebis ni-
MmuSze msjelobisaTvis
saWiro terminologias;

- maswavlebelTan erTad
aqtiurad monawileobs
Semajamebeli cxrilis
SevsebaSi;

- jgufSi muSaobisas avlens aqtiurobas,
kolegialurobas, organizebulobas;                

საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები

KgakveTilze gamoyenebul iqna: Tanamedrove da XV saukunis evropis ruqebi; kompiuteri, proeqtori, ekrani, furceli (A4), fanqari an saweri kalami;
mizanSewonili ar aris msgavsi gakveTilis Catareba klasSi 3 kompiuteris arsebobis SemTxvevaSi;
informaciis wyaro: `xelovneba~ VIII klasi
Nnana maWaraSvili, nino silagaZe
Ggamomcemloba `meridiani~
gakveTilis msvlelobis dros gamoyenebuli iqna   internetiT mopovebuli piter breigelisa da perujinos nimuSebi. XV da XX saukunis evropis ruqebi; saswavlo da Sefasebis cxrilebis eleqtronuli versiebi;internet saitebi: www.usborne-quicklinks.com 
www.abcgallery.com










  









































  • პროექტ-" Partners in learning"  ფარგლებში ჩატარებული კონკურსი;
     გაკვეთილი-"სივრცის გადმოცემის ხელოვნება" ხელოვნება+ისტ



    სლაიდი გაკვეთილის მიმდინარეობის შესახებ













  • ინტეგრირებული გაკვეთილი "კულტურული ურთიერთობები"  (კოლხეთი და საბერძნეთი) IX კლასი;

    გაკვეთილის მიმოხილვა
       სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სწავლებისას ხშირად გვხვდება თემები, რომლებიც ითხოვენ სხვა საგნებთან ინტეგრირება. უმეტესად, ისტორიასთან და გეოგრაფიასთან.  
      აქედან გამომდინარე, გავითვალიწინე არსებული მოთხოვნა და IX კლასის სახელმძღვანელოში შემოთავაზებული თემა „კულტურული ურთიერთობები“,  გადავწყვიტე ზემოთხსენებულ საგნებთან ინტეგრაცირებულად წარმედგინა  მოსწავლეებისათვის. ჩემი მიზანი იყო,კონკრეტული თემა მოსწავლეს გაეაზრებინა  გაიაზროს ისტორიულ-გეოგრაფიულ ჭრილში და ეს პროცესი მისთვის საინტერესო ფორმით განგვეხორციელებინა.            გავაცანი პედაგოგებს ჩემი სურვილი და მიზანი.განვიხილეთ თემა,გამოვკვეთეთ მოსწავლეთა  წინარე ცოდნა კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით,დავწერეთ გეგმა, მოვიძიეთ საჭირო რესურსები, შევქმენით საპრეზენტაციო ფაილი და დავგეგმეთ გაკვეთილის ჩატარების დრო და ადგილი. რაღათქმაუნდა, XXI საუკუნეში ისტ ტექნოლოგიები სასაწავლო პროცესის განუყოფელ ნაწილად იქცა, ამიტომაც საგაკვეთილო პროცესში ის  აქტიურად გამოვიყენეთ. ჩვენს სკოლაში  ფუნქციონირებს  ე.წ. „მომავლის კლასი“. ჩვენი გაკვეთილიც სწორედ ამ კლასში ჩატარდა.
      მეთოდები და პროცესის მოკლე აღწერა:  გაკვეთილს იწყებს  ხელოვნების მასწავლებელი. გონებრივი იერიშის საშუალებით იგი იკვლევს, თუ რა იციან მოსწავლეებმა ძველი ბერძნებისა და სხვა ქავეყნებთან მათი სავაჭრო და კულტურული ურთიერთობების შესახებ. სავარაუდოდ პასუხებში გაიჟღერებს საქართველო, კერძოდ კოლხეთი.
      ისტორიის მასწავლებელი აკეთებს მოკლე ისტორიულ ექსკურსს ძველი საბერძნეთის, ბერძნული კოლონიზაციის და მაკედონელის იმპერიის შესახებ. იგი იყენებს ელექტრონულ რუქებს და საილუსტრაციო მასალას.
      გეოგრაფიის მასწავლებელი მიმოიხილავს ძველი საბეძნეთის გეოგრაფიულ და კლიმატურ მახასითებლებს,  მათ გავლენას ქვეყნის ეკონომიკაზე და მეურნეობის სპეციალიზაციაზე. საილუსტაციოდ იგი იყენებს ბერძნულ  რუქებს (ერატოსთენეს, სტრაბონის და სხვ). მასწავლებელი სთავაზობს აქტივობას: კონტურულ რუქაზე paint პროგრამის გამოყენებით უნდა  აღნიშნონ მარშრუტი, რომელსაც ბერძნები გადიოდნენ საბერძნეთიდან საქართველომდე.  ასევე იგი საუბრობს ტიმ სევერინის მოგზაურობასა  („არგონავტების გზა“) და ამ მოგზაურობის მნიშვნელობის შესახებ.
        ამის შემდეგ გეოგრაფიის მასწავლებელი იძლევა ინსტრუქციას შესასრულებელი აქტივობის შსახებ. იგი სთავაზობს მოსწავლეებს გახსნან მათ კომპიუტერებში ჩატვირთული სასწავლო რესურსი „მოგზაურობა კოლხეთში“ . მასწავლებელი აქტივბორდის გამოყენებით ნაბიჯ-ნაბიჯ უხსნის მოსწავლეებს თუ რას ავალებს თამაში. მოსწავლეები ასრულებენ თამაშში მოცემულ დავალებებს. (15 წთ).
       ხელოვნების მასწავლებელი ეკრანზე წარმოადგენს საილუსტრაციო მასალას და ინტერაქტივის კითხვებით წარმართავს კითხვა-პასუხს. მოსწავლეები ასრულებენ  აქტივობას :
    v  მოსწავლეებმა უნდა შეადარონ  ერთმანეთს  ფილა სოხუმიდან და სკოპასის ფილა, უპასუხონ ინტერაქტივის შეკითხვებს.
      მასწავლებელი კითხვა-პასუხით აჯამებს აქტივობას.იგი ეკრანზე წარმოადგენს ნიკეს ქანდაკებას და წარმართავს კითხვა პასუხს ამ ნიმუშზე.
      მოსწავლეები ეცნობიან ტექსტს  ეგვიფტური სამკაულის შესახებ  საილუსტრაციო მასალასთან  ერთად და მსჯელობენ საკითხის შესახებ.
      მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას : დაწერეთ მოკლე ესე  „ მე ვარ ნიკე!“ ვანში აღმოჩენილი ნიკეს ქანდაკების მიხედვით;
        რეფლექსიისათვის   ხელოვნების მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეებს საკუთარ კომპიუტერებში შეავსონ ელექტრონული ცხრილი სტრატეგია: „ვიცი-ვისწავლე-მინდა ვიცოდე“- ს გამოყენებით. მასწავლებელი აქტივბორდზე წარმოადგენს ცარიელ ცხრილს . სამუშაოს დასრულების შემდეგ სთხოვს მოსწავლეებს წარმოადგინონ საკუთარი თეზისები. მასწავლებელი ავსებს ელექტრონულ ცხრილს.
       მასწავლებელი აჯამებს თემას და სთხოვს ბავშვებს გააკეთონ დასკვნები;
        მასწავლებელი  აფასებს მოსწავლეთა:
    v  ჩართულობას,
    v  სწორი და ადკვატური პასუხების გაცემის უნარს ;
    v  მსჯელობის უნარს;
    v  ინსტრუქციების გააზრების და მათი სწორად შესრულების უნარს;
    v  ტრანსფორმაციის უნარი;
    v  წარმოსახვის უნარს;
    v  ისტ ტექნოლოგიების გამოყენების უნარს;
      ოთახიდან    გასვლისას  მოსწავლეები,  სხვადასხვა ფერის ფლიპჩარტების  მიმაგრებით                         სიმბოლოებთან,  აფასებენ გაკვეთილს.
    შედეგი: მოსწავლეებისათვის თვალსაჩინო და ადვილად აღსაქმელი გახდება ინფორმაცია საბერძნეთისა და საქართველოს, კერძოდ ,კოლხეთის  კულტურული ურთიერთობების შესახებ. იგი გაიაზრებს , რომ ქვეყნის კულტურას ყოველთვის განსაზღვრავდა პოლიტიკური და გეოგრაფიული ფაქტორები.  კერძოდ, ისინი გაიგებენ თუ რა ინტერესებით იყო გამოწვეული საბერძნეთის კავშირები კოლხეთთან, რატომაა საქართველოს ტერიტორიაზე ბერძნული კულტურის ნაშთები აღმოჩენილი. რა სტილისტური ნიშნებით შეიძლება ამოიცნონ ბერძნული კულტურის ძეგლები და სხვა. მათ განუვითარდებათ არგუმენტირებული მსჯელობის, ტრანსფერული  აზროვნების, ინფორმაციის დახარისხების  უნარები. მიღებული ინფორმაციის   გამოყენების უნარები (ვირტუალური“ მოგზაურობა კოლხეთში“)  და ისტ ტექნოლოგიებთან ურთიერთობის უნარები.
    დასკვნა: მასწავლებლებისათვის გაკვეთილზე მუშაობა მეტად საინტერესო პროცესი იყო. არანაკლებ საინტერესო პროცესი აღმოჩნდა თავად გაკვეთილი, განსაკუთრებით მოსწავლეებისათვის. შემდეგმა გაკვეთილებმა ცხადყო რომ სწავლება ასეთი მეთოდით (ინტეგრირება) გაცილებით ეფექტურია მოსწავლეთა მოტივაციის ასამაღლებლად და ახალი ინფორმაციის გაგების, ანალიზისა და მისი შემდგომი გამოყენებისათვის.
    გამოყენებული რესურსები :
    ელექტონული ენციკლოპედია
    http://ka.wikipedia.org



    2014 წელი

    წმინდა ნინოს ნაკვალევზე

    პედაგოგის სახელი და გვარი
    ლალი ტომარაძე, შორენა გაგნიძე, თეონა ჯაფარიძე
    საგანი
    ქართული/გეოგრაფია/ხელოვნება

    კლასი
    IX

    თემა
    წმინდა ნინოს ცხოვრება

    მიზანი
    ხელოვნება: მოსწავლე გეცნოს, თუ როგორ აისახა  წმინდა ნინოს სახე ქართულ ხელოვნებაში;

    შეფასება
    ხელოვნება:მოსწავლის ინფორმაციის მოსმენის, გააზრების უნარი; სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის ნამუშევრების  შედარების  უნარი;

    აქტივობა და დროის ორგანიზება

    ·         ხელოვნების მასწავლებელი აკეთებს მოკლე შესავალს. საუბრობს ვაზის ჯვარზე (მისი ისტორია, სად და რა ფორმით ინახება იგი); 
    ·         ეკრანზე წარმოადგენს იმ არქიტექტურულ ნაგებობების , იმ ტაძრების ამსახველ ფოტო მასალას, რომლებიც „აღმოცენდნენ“  „ნინოს გზაზე“  (სვეტიცხოველი, ბოდბე);მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გაიხსენონ სვეტიცხოვლის ისტორია. სავარაუდოდ მოსწავლეებმა იციან „სვეტიცხოვლის“ ამბავი. საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებელი სრულყოფს ინფორმაციას.
    ·         ხელოვნების მასწავლებელი აწვდის ბავშვებს ინფორმაციას სოფელ კალაურში ახლადაღმოჩენილი უძველესი ფრესკის შესახებ;
    ·         საუბრობს იმ იკონოგრაფიულ წესებსა და ხატსიმბოლოებზე , რომელთა დაცვითაც იქმნება წმინდა ნინოს ხატები.
    ·         ხელოვნების მასწავლებელი წრუდგენს მოსწავლეებს მიხეილ საბინინის ნახატს-„წმინდა ნინო“ და სთხოვს შეადარონ იგი წმინდა ნინოს ხატს; რა არის საერთო და რა განმასხვავებელი (გონებრივი იერიში); მასწავლებელი აჯამებს აქტივობას;
    ·         ხელოვნების მასწავლებელი აწვდის მოსწავლეებს ინფორმაციას წმინდა ნინოს ცხოვრების ამსახველ მხატვრული ფილმის შესახებ; მოსწავლეები იგებენ თუ  როგორ ადამიანს ეძებდა რეჟისორი ორი წლის მანძილზე (თვალები და გამოხედვა) ;
    ·         ქართული ლიტერატურის  მასწავლებელი სვამს კითხვას: როგორი ადამიანი იქნებოდა წმინდა ნინო?
    რესურსი
    პროექტორი, ეკრანი,სლაიდი, თაბახის ფურცელი, ცარცი დაფა;

    მუშაობის ფორმა
    ჯგუფური/ინდივიდუალური

    შედეგი
    ს.გ.IX.5.  მოსწავლეს  შეუძლია  ამოიცნოს და  შეადარ ერთმანეთს  სხვადასხვა  ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები.  
    ·           ადარებს ერთმანეთს სხვადასხვა ისტორიული პერიოდის ხელოვ­ნე­ბას რამდენიმე მახასიათებლის მიხედვით (სტილი, თემა, ჟანრი);
    ს.გ.IX.6. მოსწავლე იკვლევს და განმარტავს კონტექსტის გავლენას კონკრეტულ ნაწარმოებსა და ხელოვანის შემოქმედებაზე.  
    ·           მსჯელობს, თუ რა გავლენა იქონია ამა თუ იმ ისტორიულმა მოვლენამ რომელიმე კონკრეტულ ნამუშევარზე;
    ·           მსჯელობს, თუ როგორ აისახება ეპოქის იდეური და სტილისტური ნიშნები ხელოვანის შემოქმედებაზე.



    შენიშვნა





    კომენტარი








     პლატონის სხეულები

    მათემატიკა და ხელოვნება 


    13.10.2014
    გაკვეთილის გეგმა

    პედაგოგის სახელი და გვარი
    ნათია ჯაფარიძე და თეონა ჯაფარიძე
    საგანი

    მათემატიკა, ხელოვნება
    კლასი

    VII კლასი
    თემა

    წესიერი მრავალწახნაგები- „პლატონის სხეულები“
    მიზანი
    ·         მოსწავლემ შეძლოს გეომეტრიული ობიექტების წარმოდგენა ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად;
    ·         მოსწავლე გაეცნოს წესიერი მრავალწახნაგა ფიგურებს და მისი შემადგენელ ელემენტთა ურთიერთკავშირს;
    ·         მოსწავლემ შეძლოს არქიტექტურისა და ხელოვნების ნიმუშებში ან მათ ილუსტრაციებში, ყოფითი დანიშნულების საგნებში  მისთვის ნაცნობ გეომეტრიულ ფიგურების ან მათ ნაწილების ამოცნობა;
    ·         მოსწავლემ შეძლოს გუნდში მუშაობ შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  პრობლემების გადასაჭრელად.
    ·         მოსწავლემ შეუძლოს  დაგეგმს და შეასრულს სხვადასხვა სახის  სამუშაო.

    შეფასება

    ინფორმაციის გაგების და ანალიზის უნარი, შემოქმედებითი და ორგანიზაციული და არგუმენტირებული მსჯელობის უნარი;




    აქტივობა და დროის ორგანიზება
    პირველი ფაზა:
    1.      მათემატიკის მასწავლებელი ესალმება მოსწავლეებს და აცნობს გაკვეთილის მიზანს;
    2.      გაკვეთილის ორგანიზებულად წარმართვისათვის მათემატიკის პედაგოგი მოსწავლეებს ფერადი ბარათების საშუალებით აჯგუფებს.
    3.      მატემატიკის მასწავლებელი ჯგუფებში არიგებს წესიერ მრავალწახნაგებს და ჯგუფებს შესაბამის სახელებს უწოდებს;
    4.      მოსწავლეებს ურიგდებათ შეფასების რუბრიკები;
    5.      ხელოვნების მასწავლებლი აკეთებს მოკლე თეორიულ შესავალს;
    6.      ხელოვნების მასწავლებელი სვამს კითხვას: ხომ არ გინახავთ ტქვენს ირგვლივ, ხელოვნების სახელმძღვანელოში ან ილუსტრაციებში მსგავსი ფორმები?
    7.      მოსწავლეები სავარაუდოდ გაიხსენებენ პირამიდებს, ზიქურათს, ქრისტიანულ ტაძრებს.
    8.      მასწავლებელი აჩვენებს მათ ილუსტრაციებს. და სვამს კითხვას-თქვენ სად გამოიყენებდით ამ ფიგურებს?  სვარაუდოდ მოსწავლეები იტყვიან, რომ ამ ფიგურებს ისინი გამოიყენებენ ინტერიერის დიზაინში და ა. შ.
    9.      ამის შემდეგ მასწავლებელი ეკრანზე წარმოადგენს ნიმუშებს, სადაც ასახულია, თუ როგორ იყენებს თანამედროვე ადამიანი პლატონის სხეულებს ინტერიერისა და ტანსაცმლის  დიზაინში, საიუვილერო საქმიანობაში და ა.შ.
    10.  მასწავლებელი დაურიგებს მოსწავლეებს თარგებს, რომლებიც მოსწავლეებმა უნდა გამოჭრიან, გადაკეცონ  ნახაზის მიხედვით და ააწყონ აღნიშნული სხეულები. მასწავლებელი განუმარტავს მოსწავლეებს, რომ  თარგის ყოველი გვერდი უნდა გადაიკეცონ ერთი მიმართულებით, წაუსვან წებო თარგზე ყვითლად გაფერადებულ ნაწილებს და შეიკრან ფიგურები.
    11.  მათემატიკის მასწავლებელიმოსწავლეებს  მეორე დავალებასაც აძლევს:მოსწავლეებმა უნდა დაითვალონ თუ მათ მიერ შეკრულ მრავალწახნაგას სხეულს რამდენი წიბო, გვერდი და წვერო აქვს. მონაცემები ჩაინიშნონ ფურცლებზე;
    12.  მოსწავლეებს ეძლევათ  15წუთი.
    13.  მათემატიკის მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს წარმოადგინონ მათ მიერ შეკრული წესიერი მრავალწახნაგა და უკარნახონ თუ რა მონაცემები შეაგროვეს.
    14.  მასწავლებელი სთხოვს ერთ-ერთ მოსწავლეს  წინასწარ მომზადებულ ცხრილში, დაფაზე,  გააკეთოს  ჩანიშვნები.


    წახნაგი
    წვერო
    წიბო

    I




    II




    III




    IV




    V




    15.  მათემატიკის მასწავლებელი განმარტავს მიღებულ სურათს და აჯამებს მიღებულ შედეგს: თუ როდის არის მრავალახნაგა ფიგურა წესიერი?
    16.  მათემატიკის მასწავლებელი სთხოვს ჯგუფის წევრებს შეაფასონ საკუთარი მუშაობა, გამოყონ ძლიერი და სუსტი მხარეები და რა ქულით შეაფასებდნენ საკუთარ მუშაობას?
    17.  მასწავლებელი აკეთებს განმავითარებელ შეფასებას;
    18.  აძლევს მოსწავლეებს საშინაო დავალებას:
    19.  აჯამებს გაკვეთილს ;
    20.  ემშვიდობება მოსწავლეებს:
    რესურსი
    დაფა, ცარცი, ფლიპჩარტი, ფორმატი, მარკერი, გეომეტრიული ფიგურები, თარგები, მაგრატელი,წებო, კომპიუტერი, პროექტორი და ეკრანი, სლაიდი;
    მუშაობის ფორმა
    ჯგუფური
    შედეგი
    მათ. VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიცირება.
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    ·      არქიტექტურისა და ხელოვნების ნიმუშებში ან მათ ილუსტრაციებში, ყოფითი დანიშნულების საგნებში ასახელებს მისთვის ნაცნობ გეომეტრიულ ფიგურებს ან მათ ნაწილებს;
    ·      ასახელებს ფიგურას მისი ნიშან-თვისებების მიხედვით, მსჯელობს ფიგურის ამოსაცნობად მათი საკმარისობის/არასაკმარისობის შესახებ.
    მათ. VII.10. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ობიექტების წარმოდგენა ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად.
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    აღწერს გეომეტრიულ ობიექტთა მოცემულ გრაფიკულ გამოსახულებებს ან ობიექტთა ურთიერთმდებარეობას შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენებით.


    ს.გ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობ შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  პრობლემების გადასაჭრელად.
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    ·           ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი ამოცანის მიზნიდან გამომდინარე;
    ·           განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადას და იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას;
    ·           მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  გადაწყვე­ტი­ლე­ბის მიღებაში.
    ს.გ.VII.5.  მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმს და შეასრულს სხვადასხვა სახის  სამუშაო.
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    ·           გეგმავს შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას და სამუშაო გრაფიკს, ანაწილებს ფუნქციებს, აკონტროლებს სამუშაოს მიმდინარეობას, პრობლემის შემთხვევაში ცვლის სტრატეგიას;

    თვითშეფასება










    ფოტოგალერეა

























    სკაიპ გაკვეთილი ონი - თბილისი


      გაკვეთილი




    გაკვეთილის თემა
    სულხან-საბა ორბელიანის იგავ- არაკი და მისი მიხედვით ციფრული ილუსტრაციის შექმნა
    საგნები
    ქართული ლიტერატურა/ხელოვნება
    სამიზნე ჯგუფი
    V კლასი
    კავშირი ესგ
                                                       
    ქარ. V. 11.  მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის ვერბალური და არავერბალური ნაწილების ერთმანეთთან დაკავშირება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათს ურთიერთმიმართებაზე; აქვს მედიაწიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები.
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    •        ქმნის წაკითხული ან მოსმენილი ტექსტის ილუსტრაციას/ილუსტრაციებს (შესაძლებელია, კომპიუტერული გრაფიკული რედაქტორის გამოყენებით); ახსნის, რა კავშირშია მის მიერ შექმნილი ილუსტრაცია/ილუსტრაციები ტექსტთან ან ტექსტის ცალკეულ ეპიზოდთან;


    ..V.2.მოსწავლე მიმართავს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და  პროცედურას    ნამუშევრის შექმნისას და შეუძლია მათი შემოქმედებითად გამოყენება.
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    • კომპიუტერის საშუალებით ქმნის მარტივ გამოსახულებებს, ორნამენტებს, სხვადასხვაგვარ ეფექტს;

    ..V.4.  მოსწავლეს შეუძლია გრძნობების და იდეების ასახვა  ნამუშევარში.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
    • გამოსახავს საყვარელ ლიტერატურულ გმირებს და ცდილობს მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გადმოცემას.




    მიზანი

      • მოსწავლეს განუვითარდეს ლიტერატურული ნაწარმოების კონკრეტული ეპიზოდის გრაფიკული ხერხებითა და საშუალებებით დასურათების უნარი;

      •  კომპიუტერის საშუალებით მოსწავლემ შეძლოს  მარტივი გამოსახულებების, ეფექტების, ლიტერატურული გმირების გამოსახვა და მათ მიმართ გადმოსცეს საკუთარი დამოკიდებულება ნამუშევარში და ვერბალური ფორმით.


      • მოსწავლემ შეძლოს ტექსტი ვერბალური და არავერბალური ნაწილების ერთმანეთთან დაკავშირება ინტერპრეტაცია და მსჯელობა მათ ურთიერთმიმართებაზე.




    გაკვეთილის მსვლელობა
      1. მისალმება;
      2. მიზნების გაცნობა;
      3. სულხან - საბას იგავის ხმამაღლა წაკითხვა/ ან მოსმენა;
      4. მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გამოყონ ტექსტიდან ცალკეული მომენტები და დაასახელონ ისინი;
      5. მოსწავლეები კარნახობენ მასწავლებელს პასუხებს მასწავლებელი ეკრანზე წარმოადგენს მოსწავლეთა პასუხებს (word doc);
      6.  მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს დაალაგონ ქრონოლოგიურად მათ მიერ დასახელებული მომენტები;
      7. მოსწავლეები  ალაგებენ ქრონოლოგიურად; (იხ.გვერდი "დაალაგე ქრონოლოგიურად");
      8. მოსწავლეები შესაბამისად ნაწილდებიან ჯგუფებში , ვის რომელი ფრაგმენტის დახატვა სურს;
      9. ყველა ჯგუფ/წყვილი ი ხატავს თავის გვერდზე; ერთობლივი ხატვის დაწყება წინასწარ შეთანხმებული თემების მიხედვით და გრაფიკული ტაბების გამოყენებით;(მოსწავლეთა უმრავლესობამ უნდა მიიღოს მონაწილეობა ამ სამუშაოში.)
      10. ნამუშევრების პრეზენტაცია/ დათვალიერება OneNote ს გვერდებ;
      11. შეფასება;
    შეფასება
      • ორგანიზებულობა (დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო აღჭურვილობის ქონა) ;
      • მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებების ფლობა
      • შემექმედებითობა, ანუ რამდენად ეფექტურად იყენებს ტექნიკას, მასალას და მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად
      • თანამშრომლობა ჯგუფური /წყვილში მუშაობის დრო:
    უკუკავშირი
    გაკვეთილმა ჩაიარა დამაკმაყოფილებლად. გავიარეთ გეგმით გათვალისწინებული ყველა აქტივობა და მიზანიც შეიძლება მიღწეულად ჩაითვალოს. მოსწავლეებს ძალიან მოეწონათ თანამშრომლობა თბილისელ ბავშვებთან. იმედი გამოთქვეს რომ მომავალშიც გავიმეორებთ მსგავს გაკვეთილებს.

    No comments:

    Post a Comment